16.4.17

Narozeninový dárek na zakázku

Při jedné z návštěv obchodu padl Ádě do oka malý okřídlený koníček z edice My Little Pony. Všeho všudy mě stál třicet-devět korun, ale hodnotné radosti udělal mnohem více. Procestoval s námi několik výletů a byl zapojen i do her na písku a klouzání na klouzačce. Navíc se vejde akorát do kapsy.
V jedné z Facebookových skupinek, které jsou určené pro milovnice šití, jsem měla štěstí na výtvarnici a švadlenku dlouhodobě žijící v Londýně, která se zabývá šitím plyšových koníků na zakázku. V zásadě jde o to, že si dítě samo vybere barvu srsti, typ koníka, barvu očí i hřívy, zkrátka sestaví originálního koníčka, který je osobní a existuje pouze a jen jednou. 
Než měla dcerka druhé narozeniny,uvažovala jsem o dárku, který by dostala ode mne. Všechny typy na dárečky jsem dala příbuzným a kamarádům, kteří se ptali, co by malou rošťandu potěšilo a až následně zjistila, že mi nezbývá žádný nápad pro sebe. Volba byla jasná: "Áda si sestaví vlastního koníčka!" 
Sedli jsme si s společně před rozložené pastelky a notebook. Vždycky sem se zeptala, jakou barvu čeho Áda chce, ukázanou barvu jsem si zapsala. Vybraly jsme z plakátu poníků toho, co se nejvíce líbil a zkombinovali vše dohromady s podobou malého plastového poníka. 
Abrakadabra! Originál byl, alespoň v myšlenkách, na světě.


Trvalo několik týdnů a z vize se začala stávat, pod rukama šikovné paní Caty, skutečnost. Švadlena nám posílala fotografie rozpracované zakázky pro ujasnění si některých detailů. Čas výroby a samozřejmě cena se odvíjí i od toho, co si všechno vymyslíte. U takových konzultací rozhodně nemohla budoucí majitelka chybět!
Áda se nemohla dočkat, až k nám přes kanál La Manche přicestuje balíček. S každým zazvoněním pošťáka byla nadšenější a nadšenější a o to víc zklamaná, když přijelo něco jiného, než očekávala. Ve finále příjezd toho správného kurýra prospala a já sama přes hodinu a půl odolávala otevření balíčku dříve, než se oslavenkyně vzbudí.


I když dáreček dorazil až po termínu narozenin, rozhodně se vyplatilo si počkat! Kvalitní práce, přesně podle Ádiných představ, dělá radost nám oběma. Storm (jak plyšové klisně říkám já - podle blesku na zadečku) je úchvatná!

Žádné komentáře:

Okomentovat